Magdalena Osowska
Godziny pracy pedagoga szkolnego
Dni tygodnia | Godziny pracy |
Poniedziałek | 10.00 – 13.00 |
Wtorek | 11.00 – 13.00 |
Środa | 9.30 – 14.30 |
Piątek | 9.30 – 14.30 |
Szukanie pomocy jest oznaką siły a nie słabości.
Adres mail: zsp.tuczna@gmail.com
Stop przemocy!
Zmiana przepisów
Czy wiesz, że pod koniec listopada 2020r. weszły w życie przepisy, które mają lepiej chronić ofiary przemocy?
https://www.facebook.com/NiebieskaLiniaIPZ/photos/a.1244708598916901/3638613096193094/
Jak było?
Do tej pory wyegzekwowanie izolacji odbywało się na drodze sądowej i mogło trwać nawet kilka tygodni!
Jak jest?
Teraz, policjant w ramach interwencji może “wyprowadzić” sprawcę przemocy z domu.
Od dzisiaj Policja lub Żandarmeria Wojskowa może wydać wobec sprawcy przemocy nakaz natychmiastowego opuszczenie wspólnie zajmowanego mieszkania i zakaz zbliżania się, które obowiązują przez 14 dni, a na wniosek osoby dotkniętej przemocą Sąd może udzielić dalszego zabezpieczenia.
Wirtualne porady pedagoga
Pedagog –Jolanta Kłoczko
Gdyby Państwo lub Państwa dzieci miały potrzebę rozmowy proszę o kontakt.
Praca zdalna pedagoga szkolnego:
- Udostępnianie materiałów na stronę internetową szkoły- prezentacje, aktualności, linki.
- Kontakt za pośrednictwem Dziennika elektronicznego, Teams’a – aktualności dla rodziców/ opiekunów oraz uczniów dotyczące pomocy psychologiczno- pedagogicznej, doradztwa zawodowego, profilaktyki zdrowotnej, interwencji w sytuacjach trudnych. Udostępnianie publikacji oraz linków do przydatnych stron, filmów edukacyjnych ,itp.
- Kontakt indywidualny za pośrednictwem telefonu po wcześniejszym ustaleniu przez dziennik elektroniczny lub w wiadomośći prywatnej na Teams’ie.
- Na bieżąco, w związku ze zmieniającą się dynamicznie sytuacją, wskazywanie rodzicom/ opiekunom/ uczniom instytucji, organizacji świadczących pomoc i wsparcie.
- Preorientacja zawodowa /doradztwo zawodowe, udostępnianie materiałów oraz linków do przydatnych stron
- Profilaktyka zdrowotna- przesyłanie informacji m.in. nt. radzenia sobie ze stresem w sytuacji zagrożenia pandemią.
- Systematyczna współpraca z wychowawcami, nauczycielami w kwestiach wychowawczych, pomoc w rozwiązywaniu bieżących problemów.
- Indywidualne porady, konsultacje, rozmowy z wykorzystaniem dziennika elektronicznego, kontaktu telefonicznego, Teams’a
- Zapoznawanie z ofertą edukacyjną szkół średnich uczniów klasy VIII.
- Współpraca z instytucjami: sądem, policją, CIK, GOPS,PUP.
- Współpraca z rodzicami ( e-dziennik)
Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:
- Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.
- Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem.
- Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
- Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem.
- Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób.
- Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.
Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.
Moim zadaniem jest poznanie indywidualnych potrzeb uczniów, analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych oraz organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli. Zajmuję się również działaniami profilaktyczno-wychowawczymi, staram się zorganizować opiekę i pomoc materialną uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej, pomagam wybrać uczniom kierunek kształcenia i przyszły zawód. Utrzymuję również kontakty z pedagogami z innych szkół, kontaktuje się z nauczycielami, wychowawcami klas, dyrektorem, rodzicami oraz instytucjami służącymi pomocą dzieciom i rodzinie.
Zapraszam wszystkich, którzy chcieliby zapytać o to, co ich interesuje, nurtuje, poradzić się albo najzwyczajniej porozmawiać.
Współpraca z rodzicami
- konsultacje indywidualne z rodzicami
- rozpoznawanie trudności ucznia w funkcjonowaniu w środowisku szkolnym, rodzinnym
Współpraca z uczniami
- pomoc uczniom mającym trudności w opanowaniu minimum programowego
- pomoc uczniom ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu- dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia
- pomoc w rozwiązywaniu konfliktów z rówieśnikami
- prowadzenie zajęć,
- wspieranie emocjonalne potrzebujących pomocy
Współpraca z nauczycielami
- wnikliwa analiza i rozpoznawanie trudności uczniów
- poszukiwanie jak najlepszych rozwiązań w celu dobrego funkcjonowania ucznia w środowisku szkolnym, rodzinnym
- kierowanie uczniów na konsultacje do PP-P, przy współpracy z rodzicami
- i inne
Współpraca z instytucjami, stowarzyszeniami
- Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna
- Sąd Rejonowy, Wydział Rodzinny i Nieletnich
- Policja
- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
- Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży OHP
- Caritas
- Inne
Zadania pedagoga
Do zadań pedagoga w szkole należy :
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów;
2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów;
3) udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
8) wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
PLACÓWKI DIAGNOZUJĄCE DZIECI Z AUTYZMEM
Krajowe Towarzystwo Autyzmu Oddział w Lublinie „Informator dotyczący miejsc i świadczonych usług dla Osób z autyzmem i ich rodzin z województwa Lubelskiego” współfinasowany ze środków Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Lublinie
http://www.kta.lublin.pl/sites/default/files/informator.pdf
WARTO PRZECZYTAĆ
Zachowanie dzieci odbiciem zachowania rodziców
Akceptacja w rodzinie jako wyznacznik dobrego funkcjonowania dziecka